Polityka prywatności

Polityka prywatności

Ostatnia aktualizacja: 29.09.2021.

1. Ogólne warunki i zasady

My, Autoryzowane Centrum Serwisowe TSC, Łotwa (Rēzeknes iela 5a Riga, LV-1073, Łotwa), tel. +371 67 808 808, info@tsc.lv, www.tsc.lv, z oddziałami w Estonii (Pärnu mnt 139c, Tallinna linn, Harju maakond, 11313), tel. +372 6405074, https://www.etsc.ee oraz na Litwie (Šeimyniškių 5a, 09312 Wilno, Litwa), tel. +370 5 219 59332, info@ltsc.lt, www . https://www.ltsc.lt/) (dalej – My) stale udostępniamy naszym Klientom nowe Usługi spełniające nowoczesne standardy. Cenimy sobie nie tylko wygodę i możliwości Klientów, jakie dają oferowane przez nas Usługi, ale także ochronę Prywatności Klientów. Inwestujemy nasze zasoby, aby Klienci czuli się bezpiecznie, a w codziennym działaniu dbamy o ochronę danych Klientów

Celem niniejszej Polityki Prywatności jest przedstawienie informacji na temat zapewnianej przez nas ochrony prywatności Klientów, wyjaśnienie, w jaki sposób chronimy dane osobowe Klientów, a także pomoc Klientom w zrozumieniu, w jaki sposób przetwarzane są dane osobowe Klientów, a także jakie są prawa i obowiązki nasze oraz Klienta.

Przetwarzając dane osobowe, przestrzegamy przepisów prawa obowiązujących w danym kraju oraz obowiązujących instrukcji i rozporządzeń wydanych przez właściwe organy, a także przepisów prawa i regulacji Unii Europejskiej, w tym m.in. dotyczących przetwarzania danych, uczciwego praktyki handlowej i ochrony konsumentów; śledzimy także rozwój stosowania najlepszych praktyk.

Niniejsza Polityka prywatności ma zastosowanie do relacji między nami a Klientem, w tym każdym istniejącym Klientem, kupującym lub jakąkolwiek inną osobą, która korzysta lub wyraziła chęć korzystania z naszych Usług lub która zwraca się do nas z jakąkolwiek prośbą lub roszczeniem, przesyła jakiekolwiek rodzaju dokumentu, odwiedza naszą stronę internetową lub Centra Obsługi Klienta i punkty sprzedaży, inne nasze obiekty lub wydarzenia przez nas organizowane, lub kontaktuje się z nami za pomocą środków porozumiewania się na odległość, w tym poczty, poczty elektronicznej lub telefonu (osoby te określane są dalej łącznie jako Klient).

Niniejsza Polityka prywatności nie ma zastosowania do czynności związanych z przetwarzaniem danych wykonywanych przez innych sprzedawców, w tym w przypadku, gdy Klient odwiedza witrynę internetową innego sprzedawcy lub korzysta z usług innego sprzedawcy i uzyskuje dostęp do takiej witryny lub usługi za pośrednictwem naszych kanałów komunikacji, w tym witryny internetowej. W takich przypadkach zapraszamy do zapoznania się z gwarancjami bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych, jakie zapewnia dany sprzedawca.

Stworzyliśmy niniejszą Politykę prywatności tak prosto, jak to możliwe, ale jeśli nie znasz takich terminów, jak „dane anonimowe”, „dane osobowe” itp., zapoznaj się najpierw z terminami wymienionymi poniżej, które są używane w niniejszej Polityce prywatności :

  • Dane Osobowe – wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej (osoby, której dane dotyczą), takie jak imię, nazwisko itp.
     
  • Dane Zanonimizowane – informacje, które nie są Danymi Osobowymi i nie dotyczą już osoby fizycznej, ponieważ ze zbioru informacji wyłączone są wszelkie elementy identyfikujące konkretną osobę.
     
  • Usługi – wszelkiego rodzaju usługi, które oferujemy osobiście lub na odległość.

 

2. W jaki sposób pozyskujemy Dane Osobowe i jakie są podstawy przetwarzania danych

Naszym Klientom zapewniamy szeroki zakres Usług. Informacje, jakie uzyskujemy o danej osobie, zależą od tego, jakie informacje posiadamy

w Usłudze, z której Klient korzysta lub o którą Klient się ubiegał. Pozyskujemy także informacje, które Klient przekazał nam w ramach jakiejkolwiek współpracy. Możemy otrzymywać Dane Osobowe na różne sposoby, w tym w następujący sposób:

  • Klient sam przekazał nam swoje Dane Osobowe, tj. gdy Klient lub dowolna inna osoba, w tym wyznaczony przez Klienta punkt kontaktowy w sprawach związanych z naprawą, komunikuje się lub współpracuje z nami lub naszymi upoważnionymi osobami, np. korzysta z naszych Usług lub żąda jakichkolwiek informacji lub składa wniosek w odpowiedzi na konkretne pytanie lub prośbę o rozpatrzenie, odwiedza nasze Biura Obsługi Klienta lub kontaktuje się z nami za pośrednictwem wskazanych kanałów informacyjnych (np. w celu zgłoszenia naprawy urządzenia) lub poprzez udział w ankietach.
     
  • Dane generowane są za pośrednictwem Naszego Serwisu, np. podczas wykonywania połączenia telefonicznego, odwiedzania lub korzystania z Naszej strony internetowej.
     
  • Możemy otrzymywać dane z innych źródeł, np. jeśli Klient kontaktuje się z nami za pośrednictwem innych usługodawców lub partnerów biznesowych, np. w celu zakupu urządzeń lub akcesoriów, wysyłki przesyłek lub rozstrzygnięcia pytań dotyczących naprawy urządzenia. Aby spełnić wymogi przepisów ustawowych i wykonawczych oraz zapewnić możliwości długoterminowej współpracy, może zaistnieć potrzeba zażądania danych z publicznie dostępnych rejestrów w ramach przepisów ustawowych i wykonawczych. Możemy także otrzymać od partnerów biznesowych dane o osobach upoważnionych lub osobach kontaktowych realizujących konkretne zadanie. Klient ma prawo odmówić udostępnienia nam swoich Danych Osobowych; jednakże w takim przypadku może się zdarzyć, że nie będziemy w stanie zrealizować żądanych przez Klienta Usług, a realizacja transakcji zostanie odrzucona. Przetwarzamy dane wyłącznie zgodnie z określoną podstawą przetwarzania danych, w tym na podstawie żądania Klienta i świadczenia związanego z nim transakcji; w ramach zgód udzielonych przez Klienta; spełnienie wymagań określonych w aktach prawnych; a także ochronę uzasadnionych interesów Naszych i osób trzecich, które stosujemy przy uwzględnianiu równowagi pomiędzy prawami i interesami Klienta.

 

3. Jakie Dane Osobowe gromadzimy

Rodzaje Danych Osobowych mogą się różnić w zależności od wykorzystywanej Usługi lub rodzaju współpracy. Ogólnie rodzaje Danych Osobowych można podzielić na następujące kategorie Danych Osobowych:

  • Podstawowe dane osobowe. Osobiste dane identyfikacyjne, w tym dane kontaktowe i komunikacyjne; dane dotyczące zgód; dane serwisowe i pełnomocnictwa; dane rozliczeniowe i windykacyjne; dane urządzenia; osobiste dane wizualne (zdjęcia, wideo itp.), dane z dokumentu tożsamości; itp.
     
  • Dane związane z relacją z Klientem, np. informacje o Usłudze świadczonej Klientowi oraz dane powstałe w związku ze świadczeniem Usługi, np. zakup urządzenia lub akcesoriów oraz powiązane dokumenty potwierdzające transakcję; dane dotyczące usługi doręczenia przesyłki; naprawa urządzeń i powiązane dane urządzenia, w tym. Producent urządzenia, model, kod IMEI, otrzymany zestaw sprzedażowy/akcesoria, opis usterek, ocena wizualna urządzenia, kod zabezpieczający, jeśli występuje; lub danych w ramach usługi przechowywania danych w urządzeniu; dokumenty związane z płatnościami i ich danymi; dane kontaktowe Klienta, które otrzymujemy w trakcie bezpośredniego lub zdalnego kontaktu z Klientem, takie jak kierowane do Nas e-maile, wnioski, czy informacje przekazywane w trakcie rozmowy telefonicznej oraz umowy zawarte z Klientem; żądania Klienta lub zakazy przetwarzania określonych danych w odpowiednim celu;
     
  • Dane zbierane na podstawie zgody Klienta i definiowane w momencie wyrażenia tej zgody (np. w celu stosowania plików cookies lub składania ofert). Klientowi przysługuje prawo do cofnięcia udzielonej nam zgody w dowolnym momencie równie łatwo, jak została udzielona, w tym za pośrednictwem naszych kanałów komunikacji. Zgoda obowiązuje do czasu jej wykonania lub ewentualnie wycofania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.

Nie zbieramy świadomie ani nie przetwarzamy danych osobowych od osób poniżej ustawowego wieku uprawniającego do niezależnego działania. Szanujemy prawa takich osób i w razie potrzeby zapraszamy do kontaktu rodziców lub opiekunów takich osób.

 

4. Jak wykorzystujemy dane osobowe

Przetwarzamy Dane Osobowe w celu świadczenia Usług, sprawnej obsługi Klientów, współpracy i innych działań ważnych dla naszej działalności i Klientów.

W celu ochrony Danych Osobowych naszych Klientów preferujemy przetwarzanie Danych Zanonimizowanych, co uniemożliwia identyfikację osobistą. Często jednak musimy przetwarzać możliwe do zidentyfikowania Dane Osobowe zgodnie z charakterem świadczonej Usługi lub współpracy, a także w celu zachowania zgodności z wymogami obowiązujących przepisów prawa i regulacji. W takim wypadku dane przetwarzamy zgodnie z obowiązującymi podstawowymi zasadami przetwarzania danych, w szczególności zasadą minimalizacji przetwarzania danych oraz innymi wymogami przewidzianymi przepisami prawa.

Przetwarzamy Dane Osobowe wyłącznie w konkretnych i niezbędnych celach w oparciu o określone podstawy prawne, takie jak:

  • Kontrola jakości świadczenia Usług i identyfikacja opinii. Ważna dla nas jest jakość świadczonych usług oraz realizacja prawa Klienta do otrzymania Usług odpowiadających transakcji przewidzianej przepisami prawa i regulacjami; dlatego w niektórych przypadkach Dane Osobowe mogą być przetwarzane w celach kontroli jakości (np. ankieta, zgłoszenie serwisowe). Przykładowo, kontaktując się z nami telefonicznie, Klient zostaje poinformowany, że rozmowa może zostać nagrana w celu zapewnienia jakości. Przetwarzanie odbywa się na podstawie przepisów prawa i regulacji (prawa), umowy (transakcji) oraz prawnie uzasadnionych interesów.
     
  • Rozwiązywanie zgłoszonych problemów, w tym przeglądanie i rozwiązywanie różnych zgłoszonych problemów lub skarg. Przetwarzania dokonujemy na podstawie przepisów ustawowych i wykonawczych (prawa), umowy oraz prawnie uzasadnionych interesów.
     
  • Świadczenie Usług i zapewnienie realizacji transakcji. Przetwarzamy dane w celu zapewnienia realizacji Usług i realizacji podpisanych umów (transakcji). Przykładowo przetwarzamy dane w celu wykonania żądanej naprawy urządzenia lub dostarczenia złożonego zamówienia. Przetwarzamy Dane Osobowe w komunikacji z Klientami; na przykład wysyłamy powiadomienia serwisowe związane z Usługą w celu poinformowania o realizacji usługi lub przekazania Klientowi innych ważnych informacji. Może zaistnieć także konieczność skontaktowania się z Klientem w związku ze świadczeniem Usługi w celu wyjaśnienia np. informacji o złożonym zamówieniu, opisu złożonego zgłoszenia naprawy, czy też uzyskania innych dodatkowych informacji ułatwiających realizację zamówienia. transakcja. W celu zapewnienia możliwości identyfikacji realizacji transakcji, nasza umowa i negocjacje z Klientem w sprawie rozwiązania konkretnego problemu mogą być zapisywane. Aby spełnić warunki księgowe w ramach transakcji, musimy dokonywać rozliczeń zarządczych, a także rozliczać świadczone Usługi. W przypadku, gdy Klient nie dokonał pełnej zapłaty za świadczone Usługi, musimy wdrożyć procesy otrzymania pozostałej płatności zgodnie z procedurami przewidzianymi przepisami prawa. Przetwarzania dokonujemy na podstawie przepisów prawa i regulacji (prawo) oraz umowy (transakcja).
     
  • Podpisanie/zmiana umowy (transakcja). Cel odnosi się do nowych wniosków o istniejącą lub nową transakcję, w tym Usług w dowolnej formie aplikacji. Przetwarzania dokonujemy na podstawie przepisów prawa i regulacji (prawo) oraz umowy (transakcja).
     
  • Zarządzanie ofertami przez Sprzedawcę i osoby trzecie (partnerzy współpracujący). Szanujemy prawo każdego Klienta do dania, odwołania lub zmiany możliwości otrzymywania informacji. W przypadku, gdy Klient wyraził chęć otrzymania informacji lub wyrażenia opinii na temat konkretnych produktów lub Usług, Dane Osobowe mogą być przetwarzane w celu udzielenia Klientowi niezbędnych informacji. W takich przypadkach zawsze ważna jest zgoda Klienta. Jeżeli zgoda Klienta dotyczy otrzymywania informacji od partnera współpracującego, np. w celu umożliwienia producentowi skontaktowania się z Klientem i poznania zadowolenia Klienta z produktów marki producenta oraz oceny jakości naprawy urządzenia, dane Klienta, takie jak imię i nazwisko, telefon kontaktowy i e-mail w kontekście zgody Klienta mogą być przekazane konkretnemu producentowi. Przetwarzanie odbywa się na podstawie prawnie uzasadnionego interesu i zgody wyrażonej przez Klienta.
     
  • Dostarczanie ofert. Szanujemy prawo każdego Klienta do dania, odwołania lub zmiany możliwości otrzymywania informacji. W przypadku, gdy Klient wyraził chęć otrzymania informacji lub wyrażenia opinii na temat konkretnych produktów lub Usług, Dane Osobowe mogą być przetwarzane w celu udzielenia Klientowi niezbędnych informacji. W takich przypadkach zawsze ważna jest zgoda Klienta. Jeżeli zgoda Klienta dotyczy otrzymywania informacji od partnera współpracy np. w celu umożliwienia producentowi skontaktowania się z Klientem i poznania zadowolenia Klienta z produktów marki producenta oraz oceny jakości naprawy sprzętu, dane Klienta, takie jak imię i nazwisko, telefon kontaktowy i e-mail w kontekście zgody Klienta mogą być przekazane konkretnemu producentowi. Przetwarzanie odbywa się na podstawie prawnie uzasadnionego interesu i zgody wyrażonej przez Klienta.
     
  • Zgodność z obowiązującymi przepisami prawa i regulacjami. Przetwarzamy Dane Osobowe w celu wypełnienia naszych obowiązków wynikających z przepisów prawa i regulacji, np. w celu zapewnienia dostępności danych właściwym organom, w tym w celu udzielenia odpowiedzi na wnioski organów i sądów otrzymane w ramach przepisów ustawowych i wykonawczych, a także w celu korzystania z praw przewidzianych dla Klientów na mocy przepisów ustawowych i wykonawczych oraz obowiązków Nas jako handlowca, w tym w zakresie księgowości, podatków, ceł itp.
     
  • Zarządzanie księgowością/finansami i podatkami. Cel dotyczy księgowości, płatności podatków, rozliczeń itp. Przetwarzania dokonujemy na podstawie przepisów prawa i regulacji (prawo) oraz umowy (transakcja).
     
  • Administracja rozliczeń. Cel dotyczy czynności wykonywanych w ramach rozliczeń z osobami. Przetwarzania dokonujemy na podstawie przepisów prawa i regulacji (prawo) oraz umowy (transakcja).
     
  • Zapobieganie oszustwom i/lub ocena ryzyka kredytowego. Celem jest ochrona interesów prawnych oraz realizacja zobowiązań prawnych i umownych. Cel obejmuje przetwarzanie danych, w tym przed transakcją oraz w trakcie przetwarzania transakcji, co obejmuje czynności związane z przetwarzaniem informacji w celu zapobiegania oszustwom i ryzyku kredytowemu. Przetwarzania dokonujemy w oparciu o przepisy prawa (prawo), umowę (transakcję), prawnie uzasadniony interes oraz zgodę wyrażoną przez Klienta.
     
  • Windykacja. Cel dotyczy działalności związanej z windykacją, obejmującej przyjmowanie, przechowywanie i przetwarzanie danych niezbędnych do windykacji, a także udostępnianie i wprowadzanie informacji o długach i osobach, w tym danych osobowych, do rejestrowanych dłużników oraz baz informacji kredytowej (historii kredytowej) w zgodzie z przepisami prawa i regulacjami, a także do przechowywania i przekazywania osobom trzecim wysłanych i przesłanych kupcowi informacji, w tym danych osobowych oraz informacji związanych z transakcją, w celu zapewnienia realizacji transakcji, a także w przypadkach gdy dana osoba nie spełniła prawidłowo warunków transakcji. Przetwarzania dokonujemy na podstawie przepisów prawa i regulacji (prawo), umowy (transakcji) oraz prawnie uzasadnionego interesu.
     
  • Bezpieczeństwo osób i przedmiotów. Możemy przetwarzać Dane Osobowe w celu zapewnienia bezpieczeństwa Naszych pracowników, infrastruktury, usług, informacji, Klientów, w tym osób odwiedzających nasze obiekty i organizowanych przez Nas wydarzeń; zapobieganie zagrożeniom nielegalnym lub innym; w celu ułatwienia wykrywania przestępstw w naszych obiektach i na przyległym terytorium, w tym w systemach informatycznych. Cel obejmuje środki podejmowane za pomocą fizycznych i logicznych środków ochrony, obejmujących monitoring wideo, przepustki i inne środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przed zagrożeniami wynikającymi z wpływów fizycznych oraz zapewniające ochronę za pomocą logicznych środków ochronnych. Przetwarzania dokonujemy na podstawie przepisów prawa i regulacji (prawo), umowy (transakcji) oraz prawnie uzasadnionego interesu.
     
  • Statystyka i analityka usług, procesów, systemów informatycznych w celach rozwoju i doskonalenia. Cel ten odnosi się do przetwarzania Danych Osobowych, którymi dysponujemy, w celu oceny wyników świadczenia Usługi w celu rozwijania i udoskonalania Naszych Usług, procesów, systemów oraz w celu ustalenia celów i kierunków rozwoju Naszej firmy. Możemy przetwarzać dane w celach statystycznych oraz w celu gromadzenia informacji i analiz biznesowych, aby umożliwić Nam podejmowanie świadomych decyzji dotyczących doskonalenia i ochrony naszej działalności, a także przygotowywanie raportów na temat wyników naszej działalności. Przetwarzania dokonujemy na podstawie prawnie uzasadnionego interesu.
     
  • Przetwarzanie danych osobowych dla wewnętrznych celów administracyjnych w ramach naszej grupy. Cel dotyczy przetwarzania Danych Osobowych dla wewnętrznych celów administracyjnych spółki w ramach grupy, takich jak zapobieganie konfliktom interesów i zapobieganie nielegalnym transakcjom. Przetwarzania dokonujemy na podstawie prawnie uzasadnionego interesu.
     
  • Zarządzanie organizacją (w tym prowadzenie ewidencji, rejestracja procesów, usług, systemów informatycznych, osób). Cel odnosi się do działań na rzecz zintegrowanego zarządzania spółką, w tym zgodnie z uznanymi krajowymi i międzynarodowymi zasadami ładu korporacyjnego, zapewniającymi identyfikowalność, kontrolę i doskonalenie procesów wewnętrznych. Przetwarzania dokonujemy w oparciu o przepisy prawa i regulacje (prawo) oraz prawnie uzasadniony interes. We wszystkich przypadkach przetwarzamy Dane Osobowe jedynie w zakresie niezbędnym do realizacji celu, z uwzględnieniem Prywatności każdej osoby.
     

5. Jak chronimy dane osobowe

Zapewniamy poufność Danych Osobowych, podejmując odpowiednie środki bezpieczeństwa oraz przestrzegając wymogów i obowiązków określonych w przepisach prawa i regulacjach.

W celu ochrony interesów Klienta stale rozwijamy nasze procesy i środki bezpieczeństwa. Do środków bezpieczeństwa zalicza się ochronę personelu, zasobów informacyjnych i technicznych, infrastruktury IT oraz budynku, w którym działamy. W ramach tych działań zapewniamy odpowiedni stopień ochrony informacji przed nieuprawnionym dostępem osób trzecich.

 

6. Komu możemy przekazywać Dane Osobowe

Wymiana Danych Osobowych może być konieczna w niektórych przypadkach, gdy ma ona konkretnie zamierzony cel, na przykład może być konieczne udostępnienie Danych Osobowych następującym kategoriom odbiorców danych:

  • Spółkom naszej grupy do przetwarzania informacji w ramach przepisów ustawowych i wykonawczych, w tym w celu zapewnienia odpowiedniego zarządzania Grupą Spółek.
     
  • Partnerom kooperacyjnym, w tym partnerom kooperacyjnym, zapewniającym świadczenie Usług, kontrolę jakości i rozwoju, a także partnerom świadczącym określone usługi dostawcze, ochronę osób, przedmiotów i informacji oraz usługi bezpieczeństwa i inne Usługi. Na przykład współpracujemy z producentami, przetwarzającymi Dane Osobowe w celu zapewnienia Klientowi gwarancji naprawy przewidzianych w warunkach użytkowania urządzenia zgodnie z przepisami prawa i regulacjami. W takich przypadkach Dane Osobowe Klienta niezbędne do dokonania transakcji naprawy (imię, nazwisko, numer telefonu kontaktowego i ewentualny adres e-mail), dane urządzenia niezbędne do naprawy oraz kopie dokumentów zakupu urządzenia (transakcji) mogą zostać przekazane producentowi urządzenia Klienta lub osobie wskazanej przez Klienta jako administrator na potrzeby przetwarzania – zabezpieczenia transakcji naprawy. W razie potrzeby współpracujemy z Naszymi partnerami, którzy zapewniają dostawę zamówień do Klientów. Podstawą takiego przetwarzania danych są wnioski Klienta: zabezpieczenie transakcji i zgodność z przepisami prawa. Tacy partnerzy mogą wykorzystywać Dane Osobowe wyłącznie do celów uzgodnionych między nami a partnerem. Dokładamy należytej staranności, aby zapewnić, że tacy partnerzy działają zgodnie z niniejszą Polityką Prywatności i regulacyjnymi wymogami bezpieczeństwa obowiązującymi Klientów
     
  • Instytucje/firmy zajmujące się odzyskiwaniem długów. Należą do nich firmy windykacyjne, firmy zajmujące się informacją kredytową i ratingami kredytowymi, komornicy, zarządcy i inne osoby zaangażowane w proces windykacji.
     
  • Organy nadzorcze. W celu zachowania zgodności z przepisami prawa i regulacjami może zaistnieć konieczność udostępnienia Danych Osobowych organom nadzoru rynku, organom ścigania, w tym w celu ochrony naszych praw, np. wniesienia powództwa do sądu, zgodnie z wymogami przepisów ustawowych i wykonawczych.
     
  • Inne osoby. Dane mogą być przetwarzane na podstawie zgody lub żądania wyrażonego przez Klienta, także w przypadku, gdy Klient wyraził zgodę na dalsze wykorzystywanie danych w celu określonym przez podmiot trzeci. Przykładowo, jeśli Klient korzysta z urządzenia określonego producenta i Klient zgodził się, że producent skontaktuje się z Klientem w celu sprawdzenia zadowolenia Klienta z produktów jego marki oraz oceny jakości wykonania naprawy. W takim przypadku dane Klienta są odbierane i przetwarzane przez konkretnego producenta w celu umożliwienia kontaktu z Klientem.

Oprócz powyższego może się zdarzyć, że możemy przekazać Dane osobowe innej osobie w związku z przeniesieniem działalności, fuzją, przejęciem, sprzedażą naszych aktywów lub przeniesieniem świadczenia Usług na innego handlowca.

Zapewniamy poufność Danych Osobowych, podejmując środki bezpieczeństwa zgodnie z wymogami przepisów prawa i regulacji.

Możemy również przetwarzać Dane Zanonimizowane. Takie dane, które nie identyfikują osoby, mogą zostać wykorzystane w innych celach i przekazane innym osobom.

 

7. Jak długo przechowujemy dane

Przechowujemy Dane Osobowe wyłącznie przez okres niezbędny do osiągnięcia celów określonych w niniejszej Polityce Prywatności, chyba że dłuższy okres przechowywania jest wymagany lub dozwolony przez obowiązujące przepisy prawa i regulacje. W celu ustalenia okresu przechowywania danych stosujemy kryteria odpowiadające obowiązkom określonym w przepisach prawa i regulacjach, w tym prawom Klientów np. przy ustalaniu okresu przechowywania danych przez okres, w którym mogą być zgłaszane roszczenia związane z transakcją (o ile ma to zastosowanie). Z kolei warunki przechowywania Danych Osobowych w oddziałach estońskich i litewskich mogą się różnić, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i regulacjami.

Jeżeli Klient złożył wniosek o usługę zapisania kopii danych urządzenia podczas naprawy, dane te przechowujemy dodatkowo przez okres 2 (dwóch) miesięcy od momentu odebrania przez Klienta urządzenia z serwisu, aby w razie potrzeby Klient mógł odnowić dane w przypadku, gdy Klient ma jakiekolwiek roszczenia i/lub istnieje konieczność rozpatrzenia zgłoszonych przez Klienta kwestii związanych ze świadczeniem tej usługi. Jednakże, zgodnie z zasadą minimalizacji danych, kopie danych urządzenia przechowujemy nie dłużej niż 6 (sześć) miesięcy od momentu pierwszego poinformowania Klienta, że urządzenie jest gotowe do odbioru. W związku z tym w przypadku, gdy Klient nie odbierze urządzenia na zaproszenie i/lub w inny sposób urządzenie nie zostanie usunięte w terminie w terminie 6 (sześciu) miesięcy od dnia poinformowania Klienta o możliwości odbioru urządzenia, Klient ma obowiązek liczyć się z tym, że po tym terminie okres Nie będziemy mieli możliwości aktualizacji danych i związane z tym roszczenia nie będą uwzględniane. Jeżeli Klient posiada uzasadnione przesłanki konieczności przechowywania danych przez dłuższy okres, powinien w odpowiednim czasie zgłosić nam jasne i jednoznaczne żądanie ograniczenia usunięcia określonych danych. Rozpatrzymy takie roszczenia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i regulacjami oraz niniejszą Polityką Prywatności i udzielimy odpowiedzi.

Nie ma żadnych ograniczeń w przechowywaniu Danych Zanonimizowanych, ale przechowujemy je również tylko w wymaganym zakresie i przez niezbędny czas.

Naszym celem jest zapewnienie, że informacje o Kliencie są prawidłowe i aktualne. W związku z powyższym prosimy Klienta o informowanie Nas o wszelkich zmianach w informacjach podanych przez Klienta.

Możemy także, zgodnie z procedurami określonymi w przepisach zewnętrznych, sprawować ochronę naszych interesów prawnych (w tym zgłaszać zastrzeżenia i skargi lub występować z powództwem do sądu do czasu przedawnienia), gdy jedna ze stron posiada zdolność prawną obowiązku przechowywania danych (np. Ustawa o rachunkowości na Łotwie, która przewiduje obowiązek przechowywania faktur za usługi przez 5 lat), przy czym zgoda Klienta obowiązuje na przetwarzanie danych przez odpowiednią osobę; a dane z monitoringu wideo są zwykle przechowywane przez 90 dni. Odpowiednio, po wygaśnięciu tych okoliczności (lub wygaśnięciu ich terminu) dane zostaną usunięte.

 

8. W jaki sposób TSC wykorzystuje pliki cookies

Podobnie jak inne strony internetowe, strona TSC również wykorzystuje technologię plików cookies.

Pliki cookies pozwalają nam dostosować stronę internetową do potrzeb i wygody osoby odwiedzającej stronę internetową (w tym w oparciu o statystyki zbierane w sposób zagregowany, bez bezpośredniej identyfikacji użytkownika końcowego urządzenia). Pliki cookies umożliwiają także indywidualną komunikację z osobą odwiedzającą serwis, jeżeli osoba odwiedzająca wyraziła na to zgodę.

Bardziej szczegółowe informacje na temat plików cookies znajdziesz w Warunkach Korzystania z Plików Cookies TSC, które są dostępne na stronie internetowej TSC https://www.tsc.lv. Jeżeli przepisy ustawowe i wykonawcze nie stanowią inaczej, osoba ma prawo w dowolnym momencie odmówić dalszego przetwarzania swoich danych, jednak w takim przypadku, zwłaszcza jeśli dane te są istotne ze względów technicznych, istnieje ryzyko, że nie będziemy mogli do świadczenia tej Usługi w tym samym zakresie.

 

9. Jakie prawa przysługują Klientowi i czego oczekujemy od Klienta

Prawa klienta:

  • składanie wniosku i otrzymania informacji o danych, które o Kliencie pozyskujemy i przechowujemy, chyba że obowiązujące przepisy prawa stanowią inaczej. Klient może uzyskać informacje o sobie kontaktując się z nami pisemnie lub odwiedzając Nasze Biura Obsługi Klienta;
     
  • żądanie dostępu do swoich danych, ich poprawienia lub usunięcia, uzupełnienia lub, w razie potrzeby, ograniczenia przetwarzania, a także skorzystania z prawa wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, w tym przetwarzania danych, które odbywa się w ramach prawnie uzasadnionych interesów, o ile wymagają tego przepisy prawa oraz do skorzystania z prawa do przenoszenia danych. Informujemy, że w przypadku poprawienia, usunięcia, ograniczenia, przerwania lub przenoszenia danych istnieje możliwość nieodwracalnego zawieszenia świadczenia usług w części lub w całości. Decydując się na otrzymywanie informacji o sobie na odległość np. pocztą, Klient odpowiada za bezpieczeństwo wybranego sposobu otrzymania oraz działania osób występujących w imieniu składającego;
     
  • w każdej chwili możliwe jest wycofanie zgody udzielone Nam przez Klienta. Udzielenie lub wycofanie zgód jest dobrowolnym wyborem Klienta i nie nakłada żadnych dodatkowych obowiązków. Jeżeli jednak Klient zdecyduje się na wycofanie jakiejkolwiek zgody, należy mieć na uwadze, że wycofanie zgody nie ma wpływu na przetwarzanie dokonane przed jej wycofaniem, a przetwarzanie danych, którego dotyczyła wyrażona zgoda, nie będzie już realizowane, a Klient może nie mieć dostępu do poprzednie opcji.
     
  • kontakt się z nami i organami nadzoru rynku w sprawach związanych z przetwarzaniem danych. Jeśli potrzebujesz pomocy w uzyskaniu dodatkowych informacji na temat niniejszej Polityki prywatności, aspektów przetwarzania danych lub obowiązujących przepisów o ochronie danych, skontaktuj się z nami, abyśmy mogli dokładnie rozważyć problem i udzielić odpowiedzi. W każdym przypadku Klientowi zawsze przysługuje prawo do złożenia skargi do organu odpowiedzialnego w związku z kwestiami nadzoru nad przetwarzaniem danych.
     
  • do kontaktu z nami we wszystkich sprawach istotnych dla Klienta, w tym w zakresie Polityki Prywatności i obowiązującej ochrony danych. Odpowiedzi udzielimy najszybciej jak to będzie możliwe, nie później jednak niż w terminie miesiąca od dnia otrzymania wniosku, chyba że zakres zapytania wymaga dodatkowego czasu.
     
  • Rozpatrujemy wnioski Klientów dotyczące ww. uprawnień bezpłatnie. Możemy odmówić rozpatrzenia wniosku lub pobrać za niego uzasadnioną opłatę, jeżeli został złożony bez oczywistej przyczyny lub w nadmiernej ilości, a także w innych przypadkach przewidzianych przepisami prawa. Wniosek można złożyć w dowolnym z naszych punktów odbioru urządzeń lub zdalnie, dając możliwość identyfikacji konkretnej osoby, której dane dotyczą oraz sprawdzenia charakteru i uzasadnienia złożonego żądania.

 

10. Zakres odpowiedzialności Klienta:

  • informowanie Nas o zmianach w przekazanych informacjach i danych. Zależy nam na tym, aby posiadać prawdziwe i aktualne informacje o Kliencie;
     
  • przekazywanie Nam niezbędnych informacji, abyśmy w związku z żądaniem Klienta mogli zidentyfikować Klienta i mieć pewność, że komunikacja lub współpraca odbywa się bezpośrednio z konkretnym Klientem. Jest to niezbędne ze względu na ochronę danych Klienta oraz innych osób, abyśmy mieli pewność, że Klient jest podmiotem Danych Osobowych oraz że informacje o Kliencie ujawniane w komunikacji i/lub współpracy przekazywane są wyłącznie Klienta bez naruszania praw innych osób. Na przykład w przypadku, gdy Klient chce uzyskać informacje o sobie, wysyłając Nam zapytanie. W takim przypadku ważne jest dla nas, aby upewnić się, że to Klient złożył i podpisał takie żądanie. W związku z tym możemy poprosić o dodatkowe informacje identyfikujące. Jeżeli jednak Klient nie podał dodatkowych informacji i/lub mamy wątpliwości co do osoby żądającej informacji, w celu ochrony danych Klienta (aby dane nie zostały udostępnione osobom trzecim) możemy odmówić udostępnienia danych do czasu uzyskania pewności, że to Klient zażądał informacji.
     
  • Przed podjęciem współpracy z Nami zapoznaj się z niniejszą Polityką Prywatności, a także prześlij ją każdej osobie związanej z Klientem, której interesy mogą w zostać naruszone w procesach przetwarzania danych Klienta.

Niniejsza Polityka Prywatności stanowi integralną część świadczonych przez nas Usług. Oczekujemy, że Klient będzie korzystał z przekazanych nam danych w dobrej wierze i nie będzie to miało wpływu na interesy prawne innych osób. W przypadkach, gdy Klient zgodnie z odpowiednimi warunkami ma możliwość udostępnienia lub umożliwienia innej osobie udostępnienia swoich Usług i/lub urządzeń, Klient jest odpowiedzialny za poinformowanie tych osób o przetwarzaniu danych dokonywanym w ramach określonych procesów oraz wynikające z tego zobowiązania. W przypadku, gdy dane dotyczą bezpośrednio innej osoby (w przypadku zmiany osób, których dane dotyczą), Klient ma obowiązek niezwłocznie nas o tym poinformować. Do czasu pełnej identyfikacji osób dane przypisuje się Klientowi jako osobie, której dane dotyczą.

 

11. Jak mogę dowiedzieć się o zmianach w niniejszej Polityce Prywatności?

Stale doskonalimy i usprawniamy naszą działalność, od czasu do czasu zmieniając i uzupełniając niniejszą Politykę Prywatności. W związku z tym zapraszamy Klientów do regularnego zapoznawania się z aktualną wersją Polityki Prywatności na naszej stronie internetowej oraz w innych kanałach komunikacji. Kiedy wprowadzimy zmiany w niniejszej Polityce Prywatności, powiadomimy Cię o tym w powiadomieniu na naszej stronie internetowej. Jak się z nami skontaktować

 

W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości dotyczących niniejszej Polityki Prywatności lub przetwarzania Danych Osobowych, prosimy o kontakt, korzystając z danych kontaktowych poniżej lub kontaktując się z naszym Inspektorem Ochrony Danych.

Na Łotwie:
Ropažu iela 6, Ryga
T. +371 67808808

W Estonii:
Pärnu mnt 139C/2, Tallinn, Harju maakond, 11313
T. +372 6405074

Na Litwie:
ul. Šeimyniškių 5a, 09312 Wilno, Litwa
T. +370 5 219 59332 12.

 

12. Jak skontaktować się z Państwową Inspekcją Danych

Zapewniamy, że wymogi dotyczące przetwarzania i ochrony danych są spełnione zgodnie z najwyższymi standardami przepisów prawa i regulacji, a w przypadku zgłoszenia sprzeciwu podejmiemy wszelkie uzasadnione kroki w celu znalezienia rozwiązania. Jeżeli jednak zdaniem osoby, której dane dotyczą, te obowiązki nie są wykonywane poprawnie, osoba taka ma prawo zwrócić się do Państwowej Inspekcji Danych, Elizabetes iela 17, Rīga, LV-1050.. Więcej informacji można uzyskać na stronie internetowej: www.dvi.gov.lv.

Organ ochrony danych w Estonii:
 Estoński Inspektorat Ochrony Danych
 ul. Tatari 39, 10134 Tallin
 +372 627 4135
 e-mail: info@aki.ee

Organ ochrony danych na Litwie:
 Litewski Inspektorat Ochrony Danych
 L. Sapiegosa ul. 17, LT-10312, Wilno
 +370 271 2804/ 279 1445, Faks +370 5 261 9494,
 e-mail: ada@ada.lt.